kirykos

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΟΥ 1981 ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΠΡΑΧΘΕΝΤΩΝ ΚΑΙ ΛΕΧΘΕΝΤΩΝ ΤΟ 1971 ...

ΓΝΩΣΕΣΘΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑΝ
"Ολβιος οστις της Ιστοριας εσχε μαθησιν" (Ιστορικος Πολύβιος)
Από τα Πρακτικα της Ιερας Συνοδου του 1981 περί των πραχθεντων καί λεχθεντων κατα το 1971, επιλεγομεν την εξης παραγραφον:
"Κατόπιν ἡ Ἱερά Σύνοδος διευκρίνισε ρητῶς, ὅτι ἐγένετο δεκτή ἡ χειροθεσία ὑπό τήν ρητήν διαβεβαίωσιν τῆς ‘Εξαρχίας, ὅτι ἡ Ρωσική Σύνοδος ἐδέχθη τήν ‘Εκκλησιολογίαν - Ὁμολογίαν μας καί τήν χειροθεσίαν ὡς ἁπλῆν εὐλογίαν – συγχωρητικήν εὐχήν ὡς μίαν ἐξωτερικήν τυπικήν πράξιν, ταῦτα δέ ἐπί τῶ σκοπῶ τῆς ἑνώσεως καί τῆς εὐοδώσεως τοῦ Ἱεροῦ ‘Αγῶνος τῆς Ἐκκλησίας".
Καί αυτη η παραγραφος λεγει οτι η Ιερα Συνοδος της Εκκλησιας Ελλάδος καί Κυπρου εν ετει 1981 (δεκα ετη μετα την "ενωσιν" μετα των Ρωσων της Διασπορας), "ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΕΙ" οτι "η Ρωσικη Συνοδος εδεχθη την Εκκλησιολογιαν -  Ομολογιαν μας καί την χειροθεσιαν ως απλήν ευλογιαν -  συγχωρητικην ευχην, ως μίαν εξωτερικην τυπικην πραξιν, ταυτα δε επί των σκοπω της ενωσεως καί της ευοδωσεως του Ιερου Αγωνος της Εκκλησίας" ...
Αυτη ομως η "διευκρινισις", οπως πολλάκις εχω γραψει δεν ειναι της Ιερας Συνοδου, αλλά του θεολόγου Ελευθεριου Γκουτζιδη, πρός τήν οποίαν προσωπικως διεφωνησα, καί την διαφωνιαν μου κατεθεσα εις τα Πρακτικα. Μετα την διαφωνια μου αυτην, η οποία απηχουσε καί τις γνωμες ολων των Αρχιερεων, ανετεθη εις Επιτροπήν να εξεταση το ολον θεμα, και εσιωπησα, αλλά η Επιτροπή ουδεποτε ελειτουργησεν.   
Παρα ταυτα, η "Διευκρινισις" αυτη από τοτε καί μεχρι σημερον επισειεται ως η Ομολογια της Πϊστεως μας, την οποίαν οποιος δεν αποδεχεται γινεται "ο χειροτερος παλαιοημερολογιτης οικουμενιστης", "πεπτωκός"  καί "εκτος Εκκλησίας", χειροτερος από τον Βαρθολομαίο κλπ, οπως γραφει μετα το 2015 στις επιστολές του πρός εμε ο Σεβ/τος Λαρισης Αμφιλόχιος, ενω κατα τον θεολόγον Ελευθεριον Γκουτζιδην, "οποιος Αρχιερευς τολμηση να συναντηθη μετα του τοτε (2015) Αργολίδος (νυν Αρχιεπισκόπου Παχωμιου)", "εμπτυει" εις την Αρχιερωσυνην του καί αρνειται την Αποστολικην του Διαδοχην.
Καί οταν το 2015 καί εξης υπενθυμισα πολλάκις εις τον Σεβ/τον Αμφιλόχιον οτι εν ετει 1977 (καί καθ ολην την δεκαετιαν του 1971 καί εξης) κατηγγελε τους Ρωσους της Διασπορας ως "κακοδοξους" καί οτι "το εγνωριζον αυτό οι Αρχιερεις", μου απήντησεν οτι "αυτα τα διωρθωσε το 1981 η Εκκλησία", εννοωντας την "διευκρινισιν" πού εκανε τοτε ο θεολόγος Ελευθεριος Γκουτζιδης καί κατεγραφη εις τα Πρακτικα.
Αλλά καί οταν μετα το 2015 επρότεινα να επαναπροσδιορισθει η Επιτροπη καί να επανεξεταση εις βαθος το θεμα του 1971, μου απεδοθη, κακως βεβαια, (διοτι δεν υπήρχε εκ μερους μου τοαυτη πρόθεσις) η μομφη, οτι "θελω να τα ριξω ολα στον Ελευθεριο". Εδω ειναι καί η αιτια καί η αφορμη του τελευταιου σχισματος καί οχι ο Τομος της Ενωσεως της 27 Ιαν. 2019 εις τα Εξαμηλια Κορινθιας....

Error

default userpic

Your reply will be screened

Your IP address will be recorded 

When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.